Monday, March 15, 2010

Lawak Kampus 3

Malam tu mmg letih..kalau buleh lepas solat Isyak nak terus baring dan tido di atas kerusi panjang rotan (Tilam takde maka kerusi rotan jadi katil maklumlah satu rumah 12 org duduk 3 bilik)..Sewa rumah di Seksyen 19 ni mmg mahal..satu rumah teres kosong dan nak runtuh adalah RM1100 pada tahun 2000..Masa tu poket mmg nipis,nasib baek ada duit simpanan RM1500 hasil kerja kilang dobi haram di Damansara selama 4bulan..

Adapun ditepi kerusi rotan itu ada satu meja..atas meja ada komputer Pentium 2 yg sngat lembap milik Kemarau ( Kem adalah budak sarawak yg sgt kedekut..haha)..bukan itu saja beliau juga memiliki satu pencetak Canon (aiseh lupa nama siri dia) yg sangat lagi lembap dan bising..Pencetak tu mmg utk org yg mempunyai kewangan yg sengkek sahaja..katrij dia pun yg karbon punya (lebih kurang katrij mesin taip sizen)..

Jadi selepas solat, aku meng-syok-kn diri utk tido..setengah jam selepas itu...

Treeettt..treetttttt..treeeetttt...bunyi printer kekura demam campak (sbb nak kena campak keluar nih)...pastu bunyik lagi..treerrrttt.trettttttt...lagi dan lagi dan lagi

Aku pun terjaga..patut la..org tua ni tgh print Assignment utk di anta esok..Aku tak mau kata apa dulu, masih berbaring di sofa empuk..buat-buat tido dan tunggu masa utk mengkondemkan printer kekura tu sajork...

Selang 10minit,Kem bangun dan menuju ke bilik air..aku pantas bangun dan buka printer..terus gunting reben karbon hitam dan tutup balik printer..kemas2 skit bg nampak keadaan asal dan terus baring balik.

Selang 3minit Kem datang balik dan meneruskan niatnya utk mengganggu nikmat tido ana lah..
Tapi apo kan dayo..den dulu kasi pelingkop dio punyo printer..Tusss..zassss...krettt.kret.krt..bunyik printer kekura tu..Aku tgk Kem menggaru kepala..
"Kenapa jd ginik,aku dh belik katrij baruk"Kamp berkata sorang2(versi Sarawak nih..tibai je)

Aku di belakangnya sudah tak leh tahan..gelak senyap2 sambil tido dengan aman..

No comments:

Islamic Clock