Monday, May 25, 2009

Lawak Sentri Wan Tu Jaga

(jgn guna kekerasan kat pet2 korang k..)

Masa kanak2 yg tgh brutal dulu,aku & geng slalu maen polis sentri (kt kg aku spesel ckit sbb kami kol game klasik tu ialah polis senti wan tu jaga)..polis mati tinggal dua..hehe..
Pada tengahri Sabtu (time skolah cootii),aku dh pakat dgn 6 orng mmber gerak khoss nak main sentri tu di belakang umah Pijah (awek Juan)..lokasi c-tu opcoz mengelirukan GPS/google maps yg canggih..apa tak nnyee..disitu adalah hutan rimba lalang dan jerangkap samar bertudung IWK..
Seperti biasa aku bertiga jadi geng gagak hitam,si Juan & geng jadi polis.kami dibenarkan bercerampak lari dulu seblom ditangkap/dibedil dgn senapang getah(ammo dia putung rokok)..aku dok kat belakang got ayam (reban ayam) yg kat depannya ada tangki (kok) najis yg xde tudung,si Nuar kat belakang semak dan Mamat kat tepi pokok kelapa..
Sampai je kiraan 10..Juan & geng terus berlari cari kami..15minit itu..2 geng polis dan 1 geng gagak hitam tertembak..tinggal aku dan Mamat je..Polis tinggal Juan..
Mamat menghampiri kedudukan aku yg diselubungi bau-bauan wangi najis gitew,dia gitau Juan ada dekat2 sini..aku dh abes peluru(ammo) putung rokok..jadi aku minta sket kat Mamat.Tengah syok nak letak ammo kat senapang tetiba..Kiiiooookkk..bunyik ayam kenny rogers roaster..aku berpaling kat belakang...chessss..rupernya Juan dh ada kat belakang..naseb baek dia tertembak ayam tu,kalu kene aku tadi mau bermerah-merahan di badan kiut aku ni..apalagiiii..Mamat berteriak..Lariiii..
Aku lari ikut belakang Mamat yg laju kearah depan got ayam tu..si Juan mengejar kat belakang..aku tgk Mamat kat depan & suruh dia lari tempat lain..kelibat Juan dekat benar berserta senapang ditangannya yg menghala ke belakang aku..
Sedang enak berlarian itew,aku telah merasakan yg aku berlari sorang2 je..ehhh..mana Juan? tadi dia dh dekat benar dgn aku..takkan kene sembunyik dgn antooo tetek lanjut kot (I'm soorry..sensor ckit)..Mamat pun seperti aku..kami kehairanan..
"Mana Juan..tadi belakang kita..aku muskil la..tektik apa dia guna ni,"kata mamat.
"mgkin tektik musang berbulu ayam ni..dia nyorok dlm got ayam rasanya ni,"aku me-reply-kan kata2 bengongku itew..
Mamat berjalan perlahan-lahan ke got ayam tu utk men-spotcheck situasi kami..
Haahhhh...ni dia Juan...erkkkk...Haahaaahaaa.,"mamat berteriak lepas tu gelak.
"Kat mana,"aku kehairanan..
"Ni dalam kok najis..kih.kih..dia jatuh dlm ni ler masa kejar kita,"Mamat tanpa rasa bersalahnya men-explain kan keadaan..
"Weiii..berukk..angkat aku naek dulu la kalu nak gelak pon.."Juan marah kepanasan dek haba2 dari isi buangan itooo..
Aku & Mamat mengangkat naek walpon baunya leh mengilakan org yg berdekatan..tak sanggup lak tgk dia berendam lelama dlm tu..kalu dlm Spa Q tu xpe ek..
Masa dh naek tu Mamat tanya kat Juan.."Kau ada tertelan benda tu dak,"
"Iskk..kau ni..mesti le ada tertelan masa jatuh..tapi skitt je,"explaen Juan..
Heheheee...ni la angkara polis sentri wan tu jaga..last kali plup dlm telaga najis..

6 comments:

pink_butterfly said...

ya Allah,

tiada tempat lagi nak jatuh ke?
ish3,

loya tekakku meng'imagen situasi tsbut.


blueeekkkkkk!!!!!!!!!!!


haa, kan dah TERmuntah kat sini... sori uxop. sy balik dlu... jgn lupa bersihkan sisa muntah tu ye....

Unknown said...

Yann..
Hopppp..tunggu dulu..jgn balek lg..
sbbnya ada tertinggal gigi palsu dlm tu..heeehe..

masa budak2 dulu mmg maen tak kira tempat..kat tanah perkuburan pon kami maen polis sentry gak..
Ohhoo..Yann mst maen pondok2 kan..ekeekee..

pink_butterfly said...

hah? gigi palsu?

alamakk, kantoi lak pakai gigi palsu.


meh cni gigi tu, patut la rasa cm lain mcm je...rupanya 1 gigi dah ilang.


err...gigi emas sy x jatuh kan?


klu ada, uxop tlg simpan dlu la ye...nti tlg antar balik g taman ye...


main pondok2? hahaha...mesti la! main kawen2 lagi...*malu*

Unknown said...

Yann..
ye cik rama2..nanti sy pos kn ke taman tu pakai pos laju lebah-lebah..
ewahhh..siap jd mempelai gitu..xpe-xpe..tu kira prektikal gak tu..
anda sudah bersedia?bolos saja dinding itooo..hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hahhaha.. lucuk bila tknangkan zaman kanak2.

seb baek bkn bang uxop yg jatuh kat apartmen najis tuh. hahahha. kalau x.. sekarang musti ade bau2 an ag.hahahahaaa.

Unknown said...

Lol..
alahhh..kalu abg uxop jatuh dlm tu, seperay je dgn ridsep baigon tuk cover kn bau2-an yg ala2 CK tu..
err..Lol dulu masa kecik2 mesti pernah maen polis sentri kan?
dulu ms bebudak kt kg,kami join dgn budak pompuan main polis sentri..lasak sunggoh diorang ni..skang bila ingat balik mesti diorang tutup muka dgn paper Metro..hehe

Islamic Clock