Saturday, May 2, 2009

Pengalaman mendapat surat chenta..

Semasa tingkatan 5 aku sangat aktif di sekolah..lebih kurang active-5 jugak ler..Pengerusi persatuan sains,setiausaha persatuan seni silat terlak 4,penolong ketua tingkatan dan AJK Persatuan Pelajar Islam.

Penampilan masa tu mmg kene jaga walaupun berseluar bell bottom (famooss ms tu tmbhan lak kasut northstar (klon converse)..minta maaf ye tu dulu mmg top.aku slh sorang top up..ehh..top 5 paling disukai cikgu n junior2..kalu anugerah pelajar cemerlang selalu dok no.3 ke 5 antara kelas2..cehh..riaknya aku..tp ni mmg betul..


Pada suatu hari aku telah dipanggil menghadap cikgu Yusof Awang (Kimia).Sebelum keluar dari kelas aku telah dihampiri kawan aku si Azlan (mmg boya tembaga ni).Dia bagi isyarat kenyit mata..aku rasa dh lain macam budak ni..

"Mu kenyit mata kat aku ni ada gapo Lan weii,"tanya aku.
"Errr..igt tak budak junior yg aku nk tackle tu.Dia kirim salam kat mu,"bagitau Azlan.
"Maksud mu si N****(nama dirahsiakan).Tak caya ahhh.Kau lg ensem dari aku.Aku ensem skit je.Lagipun aku teman kau je aritu,"kata aku.
"Mu tak caya..ikutmu lah,"nada Azlan yg tak puashati.

Aku mls nk layan budak sorang ni jadi terus keluar.Setelah abis berjumpa dgn cikgu Yusof dalam lebih kurang 1jam,aku kembali ke kelas.

Sekejap lagi subjek Add math..jadi aku seluk beg(beg jerut) utk kuar kan buku nota..
Aku kuarkan buku nota dan cuba buka halaman yang last sekali..
Masa tengah belek buku tu..tiba2 perasan ada satu envelop bunga2...
"Aduiihh..apa lak ni,"aku membebel sorang2.

Aku terus buka sampul yg berbau wangi tu....dan ada satu surat yg berbunyi :

"Abang Uxop,saya nak berkenalan dgn abg.Aritu saya malu sebab ada Azlan.Harap abg Uxop sudi lah berkenalan dgn saya.Masa mula2 jumpa aritu saya rasa abg lg baik dari si Azlan tu.Nanti saya nak jumpa abg lepas balik sekolah.Ikhlas dr N*****."

Mammposs aku..mana aku biasa nak bercinta-cintun dgn gurl..lagipon masa tu aku masih berkawan dgn geng2 yg takde awek dan ganas(selalu bergaduh sbb ikut geng kampung)..

Jadi lepas sekolah aku terus bgtau geng2 brutal yang diorang kene cover aku kluar cpat dr sekolah..mana tau kot2 bdk junior tu dh standby dgn geng2 dia..maluuu ahhh aku nk bercouple-couple time tu..

Esok gi sekolah dan terserempak dgn budak junior tu..tapi muka dia masam mencuka..

"Maafkan abg ye sbb mmg maluuu arhh..."bisik dlm hati tapi sbnrnya mmg nk gila berkenalan dgn junior tu.

Kau orang camna?mst pernahkan..kan..smpai skang aku menyesal.kalu dak dh kawen la ni..ank dh 2-3 org dh.

No comments:

Islamic Clock