Sunday, November 1, 2009

Berenang dalam lautan darah sahabat sendiri

Adakah anda sanggup menumpahkan darah sahabat kita?Jawapan anda mungkin tidak mahu apatah lagi untuk sanggup berenang dalam lautan darah sahabat kita..Kemelut dalaman sesuatu organisasi/parti yang yang pada dasar lahir dari satu tujuan telah melahirkan banyak tujuan-tujuan sampingan yang menular hingga tak berarah dalam memenuhi selera hati masing2...

Adakah sama kehidupan seorang Islam yg mahukan undang-undang/peraturan Islam tumbuh subur dalam hidup dirinya dan masyarakatnya, dengan seorang Islam yang menerimapakai bulat2 cara hidupnya dari idealogi liberal cetusan golongan kuffar yang sememangnya hanyut (sekejap ikut,sekejap tak mau ikut) dari landasan AlQuran.

Dalam membela sahabat yang dianggap sejati sejiwa dan seislam, kekadang kita sebenarnya terlupa bahawa sahabat kita itu sebenarnya sudah berubah jauh dan menunggu masa terhidang sahaja untuk menikam dari belakang kerana mereka beranggapan kita yang bergantung kepada Ayat-Ayat Allah ni adalah kolot dan ketinggalan zaman dari zaman yg mereka sendiri cipta dari pemikiran logikal kepala otak bapak-bapak pemikiran agung mereka.

Telah banyak wujud golongan yg menyangkal keagungan Ayat-Ayat AlQuran kerana merasakan mereka berada disini (dunia yg fana) adalah untuk mengkaji dan mencari kelemahan Allah dan AlQuran, dan seterusnya sekiranya berjaya (walhal mereka yg tertipu dgn bisikan iblis) maka mereka mula mencipta idealogi yg menyesatkan bersandarkan logikal akal manusia sahaja.Mereka mencari sahabat2/pelajar2 yg mudah dipengaruhi untuk menerima idealogi mengarut ini.Maka jika umat Islam sendiri menerima idealogi ini samada secara sedar/separa sedar sesungguhnya kita mengakui bahawa Allah itu lemah.Secara automatik iman kita luntur dan runtuh. Ini membawa bala kerana golongan pembelot ini sedaya upaya akan memakan saudara sendiri untuk menegakkan benang yang dibasahi dengan idealogi taghut.

12 comments:

mountdweller said...

UXOP

tepat sekali. Sebab itu kalau diikutkan undang-undang perjuangan sebenar, siapa yang belot boleh dibunuh! Sebab mereka-mereka ini bukan saja membahaya rakan dan kawan bahkan meruntuhkan pegangan/Iman.

Kawan dalam bahaya, perjuangan akan kecundang, negara akan lesap, iman akan hanyut, bangsa akan lingkup.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

sokong kenyataan tu bang uxop.

manusia skng ramai tak sedar ttg tu :)

seKut taWar said...

islam digasak depan,blakang,kiri,kanan,atas,bawah...

tp xde sape ley sembunyikan cahaya kbenaran...

terpulanglah pda individu samada menerima cahaya itu atau membutakn mata...kekal dlm kegelapan...

~peace~

man_helang said...

ahhh...janji kelantan kene kitai semalam...keh3

cik EPAL said...

ohhh...sokonggg ;)

UXOP said...

Pakcik Din..
Kita selalu kena waspada sbb org sebegini amat ramai malah mgkin rapat dengan kita..sbb tu sblum kita nk berkongsi masalah atau maklumat tak boleh beritau sekaligus..kalau dlm ilmu silat,langkah bunga(perlahan dan lembut) bukan beerti langkah lemah tetapi untuk memahami kelemahan lawan..

UXOP said...

Adeqqu Lol..
ya ka ramai tak sedar sebegitu.mgkin diorang pengsan kut dak pom tgh pitam..muhaahaa ..mmm..bang uxop percaya mereka2 ni mmg tak sedar diri kan..kan...

UXOP said...

Sekut Tawar..
Musuh Islam bukan shj dari luar malahan juga dari org Islam yang telah pun putus dari rahmat Allah, malahan boleh juga datang dari nafsu diri kita sendiri..Kena beringat selalu..

UXOP said...

Sedara jauh ku Man Helang N9 yang powr...

Kau bukan tak tau yang kena kitai smlm tu kn org N9 yang berbini kn org kelate..a'aa'' jangan kau tak mengaku pulak sapa yg kene tido kat luar..keh3..

UXOP said...

Sedara jauh ku Man Helang N9 yang powr...

Kau bukan tak tau yang kena kitai smlm tu kn org N9 yang berbini kn org kelate..a'aa'' jangan kau tak mengaku pulak sapa yg kene tido kat luar..keh3..

UXOP said...

Cik EPAL,

sokong cik EPAL jugak lah..mekasih sudi singgah bagi komen yupp..

UXOP said...

Cik EPAL,

sokong cik EPAL jugak lah..mekasih sudi singgah bagi komen yupp..

Islamic Clock