Sunday, December 20, 2009

Bermain Sembunyik-Sembunyik Dgn Hantu Galah


Workaholic - Mereka memanggil saya dengan gelaran ini sbb dah sebulan kerja tanpa cuti..sebenarnya saya bukannya jenis tu..saya pom malas jugak sbb hobi saya suka tido dan travelling..!!!'*x*!!!
Pergi keja cuma utk pikul tanggungjawab shj...selain tu mmg saya tak mau pikir..
_....___________.....______________>>

SEsaT daLam hUtan Kebun...

Pada hari itu dalam pukul 3ptg selepas sekolah, kami ke kebun hutan sebelah kampung utk melastik burung dan mencuri buah-buahan (biasa nya kelapa,rambutan,mangga dan gemior).Dah seminggu tak membuat aktiviti tu.Sampai dah gian gila-gila nak melastik burung..Kami akan berbasikal melalui denai kecil yang menghubungkan dari kampung ke kampung..denai itu mmg berada di tengah-tengah hutan kebun..utk sampai ke kebun itu amik masa 20minit dari rumah aku..

Mmg pada hari tu,seekor burung pom tak kena lastik..dasar tangan bengkok agaknya pada hari tu..Kami dah terasa ketensenan utk berburu burung,dah le meredah jauh kedalam tambahan pulak nyamuk dan pacat yang menjadi ah long memungut darah yang suci dalam tubuh ni..ehhehe..

Jadi tanpa membuang masa (masa itu emas),kami pom memulakan aktiviti ber-ukah (memanjat) pokok mangga telur ayam (mmg sedap tp pelik sbb mmg ada satu ni ja kat area kampung kami)...Selepas makan buah mangga dalam pukul 6ptg,kami pom nak keluar hutan tu..tiba-tiba terperasan satu perkara, kesan darah kat pokok tu..kami sepakat kata itu cuma air getah dari pokok..ntah macamana si Juan nampak ekor binatang macam ekor mengkarung yang putus...kami mana ada bawak pisau nak takik ekor tu..lagipom mana boleh sesuka takik pokok dan haiwan dalam hutan kebun...

Apalagi kami terus capai basikal nak keluar dari denai,...kayuh punya kayuh macam duk ditempat yang sama...cinabeng betul menatang tu nak main-main dengan kami...lepas tu terasa macam tak nampak denai nak keluar plak..Ya Allah, tetiba ternampak ada benda berdiri tinggi yang menghalang denai tu rupanya.Hishhh..gila betul..Last sekali kami semua pakat laungkan Azan,barulah boleh nampak balik denai..(dulu masa bebudak taktau petua buka pakaian..hehe)..kami tak buang masa yg berharga tu,terus kayuh lajuk keluar dari hutan tu...

Tapi cukup utk menakutkan kami selama seminggu ja,pastu kami tetap kesana juga sbb mmg dah gila melastik..

2 comments:

rathiqah azmira rosli said...

apa benda yg besar tuh?

UXOP said...

Cik Rat..

Benda besar tu lah hantu galah..kaki dia berbulu lebat..dia yg halang laluan denai tu..mmg pucat ms tu..eee seram..

Islamic Clock