Wednesday, December 9, 2009

Merapu skit2

9/12/2009..pukul 2 pagi tetiba terjaga..puas pejamkan mata tp dia sgt degil..mungkin dia tidak bersetuju dgn otak yg ligat berfikir mcm2..selepas solat sunat tahajjud,terus buka lapptoppp dan melawat taman belog sahabat2...pukul 4pagi,mata masih degil..sedegil tuan dia ke nih..muhahaaha...

Rasa cam nak karang citer lawak...mmm..

Ntah mengapa pada ari tu Seman betul2 naik angin..Puas dia mencari benda yang hilang itu..Kalu jatuh ditepi jalan mesti jumpa sebab dah buat pusingan u-turn dekat 8x dah dgn motor Honda EX3 Dream barunya.."Apa nak jadi ni!!sia-sia saja aku pakai smart2 gaya hip-hop tapi sbb benda alah tu hilang tak dapek lah den nak ngorat si Limah ni"getus Seman sambil menyumpah-nyumpah..Sesumpah tepi dia pun mengangguk-angguk tanda sependapat dgn Seman...

Seman mcm org hilang arah.Ke hulu ke hilir dgn motor dijalan yang sama mencari benda yg hilang tu..Kebetulan Ali lalu dan Ali berperasan yg Seman semacam org hilang kambing..Lalu Ali bertanya"Kenapa kau ni Seman?tak pernah dibuek org ni..baju seluar dah orait dah tapi pasal apa kau jadi begini??"..Seman yang naik angin terus meluahkan perasaannya" Ni lah yang buat aku pening ni!!Bila masa pulak si benda alah ni buleh jatuh..Aku beli benda tu kat Jepun .Walpon tak mahal tapi ia melambangkan nilai diri seseorang termasuklah aku"

"Betul apa yang kau kata tu"Ali menyokong.."Disebabkan benda tu,aku tgk kau mcm org sewel le"Ali menokok tambah..

"Apa buleh buat"Seman mengeluh.."Ni aku nak tanya,kau ada nampak tak SELIPAR JEPUN aku sebelah lagi ni kat mana?"tanya Seman dengan muka poyo..

Ali menjawab"Nun kat tepi simpang 2 tapi dah terendam dlm taik lembu.Lain kali nak buat wheelie, kau ikat selipar jepun kau tu ketat2.Padan muka hehh"..

2 comments:

mountdweller said...

Salam UXOP

Pusing bagai nak gila, mencari sliper jepun rupanya!. Ingatkan apa yang hilang.

UXOP said...

W'salam Ayahanda Din..

Saja2 nk berseloroh ni Ayahanda..
Walpon selipar tu murah dan kurang nilai tapi ia menjelaskan sesuatu kepada org yg memakai...benda yg murah kekadang akan bernilai bila ia diperlukan pada masa yg tepat..

Islamic Clock