Saturday, February 26, 2011

Service Tax celcom increase to 6%

Pagi ni buka my celcom account through internet..OMG..i've received this scum message...
...............................................................................................
Kindly be informed that in accordance with the Government Gazette Order P.U. (A) 411, the rate of service tax on taxable services will be increased from 5% to 6% effective from 1/1/2011. For existing postpaid subscribers, the new service tax rate will only be charged effective from February 2011 bills onwards. For further details, please refer to the Customs

website http://www.customs.gov.my

..............................................
 
Nampaknya saya terpaksa menanggung lagi cukai perkhidmatan sehingga 6%...peningkatan ni walaupun sikit tetapi  menunjukkan yang kita terpaksa menerima hakikat hak kita hanya setakat membayar tax tersebut.Kita tak boleh buat rusuhan macam di Tunisia,Mesir,Bahrain atau Libya..Saya rasa macam nak buka satu perniagaan jenis perkhidmatan yang mana semua cukai akan saya kenakan kepada RAKYAT...keuntungan saya seratus peratus yang lain-lain tu akan saya caj kan kepada rakyat..saya peduli apa, rakyat yang nak guna perkhidmatan perniagaan saya..saya jadi rakus dan nak bolot keuntungan berlipat ganda pun takpa sebab saya bayar cukai kepada kerajaan Malaysia.. 
 
Perlukah saya guna public phone saja..nak guna baru bayar,orang nak call saya kena guna telefon rumah/opis..

No comments:

Islamic Clock