Thursday, October 16, 2008

Jeniang Oh Jeniang...

Tutt..Tutt..
Hello..Uxop..kompani assign you dekat projek Loji Air Jeniang...tut.tutt.Itu lah perbualan dgn boss baru aku semasa berada di Alor Setar..Nasib baik projek kompani lama yg buat Bangunan Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,Anak Bukit Kedah dah nk siap..

Jeniang???...Mana tempat tu..pelik la..tak pernah dengar aku...agrhhhh..
"Tempat tu kat hulu sana dekat Sik dan Gurun".kata Giant,kawanku dengan eksennya....ohhh..tidak..camna aku nk hidup sana..selama 4 tahun keja di KL dan 2 tahun di Alor Setar...tiba2 terpaksa ke tempat yg kecil & terpencil..

Seminggu di Jeniang dengan keadaan jalanraya Gurun-Sik belum siap betul2 membuat kereta ku merana, kedai makan yg sedikit pada malam hari(kt pekan dia tu banyak cuma siang ja)..hati ku mmg nk memberontak utk berhenti keja kalau berterusan begini..

Sebulan di Jeniang...
Meeting dengan JBA Sg.Petani..JD Pn.Hamidah merayu kepada kami supaya projek ni boleh siap sepenuhnya kerana keadaan bekalan air untuk keperluan penduduk kat sini terutamanya Sik amat teruk...Dia betul2 mengharapkan kami merealisasikan harapannya itu kepada kami..plinggggg...ohhh..sayunya hati ku bila mendengar begitu..kesiannnya penduduk2 kat sini..terbayang wajah makcik jual nasi lemak(makcik angkat lipan ketawa),imam dan makmum Masjid Safwan Jeniang dan masjid seangkatannya...berapa derita mereka kalau air selalu terputus..

Jeniang..akhirnya aku terus kekal di sini sebab itu..Syukur alhamdulillah,sbb aku berpeluang tolong orang disini..
.................................................................................
p.s : man-helang & lipan ketawa...rugi kauorang xde kat sini..awek-awek kt sini cun melecun & putih melepak ramai..oh..terpikatnya aku kt sini..budak gemuk pun dh terbeliak biji mata.heehe

7 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mak Cik pun pernah dengar Jeniang ni.

Kalau ada gambar tempat ini, masukkanlah dalam blog. Boleh kita orang semua kongsi sama keindahannya. Ceritakan bagaimana nak sampai ke sana.

Mak Cik suka tempat yang jauh dari haru baru kota, tenang fikiran kita dan tak banyak belanja..ha ha.

UXOP said...

Walaikumussalam Makcik,..
InsyaAllah saya akan tulis & masukkkan gambar tentang Jeniang ni..suasana nya mmg segar berkabus diwaktu pagi.maklumlah kawasan bukit...dekat sini banyak tempat2 menarik seperti air terjun lata hijau,air panas Lenggong,Gunung Jerai dan banyak lagi..
utk sampai sini kalau dari KL terus ke Penang hingga jumpa Tol Gurun..ambil tol Gurun nnti nmpk signboard Jeniang,Sik..dlm 20minit dh boleh sampai sbb jalan baru dah siap..orang2 sini pun ramah-tamah..tak terasa kekok.. macam duk kt kampung sendiri

alif-mikail said...

Jeniang.. koi tau tempat tu.. dulu .. kekasih hati koi duduk sana.. tapi itu citer lain..

Sik dan Gurun.. banyak kenangan lawak kat sna.. tapi itu cerita lain..

semoga berbakti.. kerana itu rahmat.. rahmat itu ekamatra..ekamatra tu kumpulan rock.. rock di SINAR FM! heh!

P/S : Ni kalau Chegu Darus baca confirm koi kena tempeleng hahahaha

hey...ini aku said...

salam uxop.. baru tadi budak2 office saya yg dok area banting citer rumha dorang takde air.. boleh tolong? hehehe.. gurau jer. salam kenal deh!

Qaseh.Darwisy said...

heypp..niat ko tu da lain tu..ko kat sana keje ke nk teckle awek?!
Hemmm...Manhelang,ko jgn terpengaruh ngan dia ni..jgn...

UXOP said...

Bruther Alif..
wah..dalam diam aku (brother koi la) mencintai org jeniang..(lagu kump screen)..hehe

nnti boleh la citer pglmn
lawak tergolek & seram suam-suam kuku di sik & gurun dlm blog tu..zassss ..melooodiiiii


Saudari Dinie..
Salam kenal deh jugok..
Kalau putus kena sambung balik..
Nk sambung balik kene ada tali..
Gunalah talian 999..hehe..gurau je.

Nnti sy suruh mmbr kerja kt SYABAS check tgk..bukan apa diorang suka tido tu..


Cik Qaseh...
Niat tu masa bulan posa je..
Skang dh Syawal,dh xde niat dah..
Tp syaitan dh kene buka rantai..Abis la kau manhelang(nasib baik kau dh pindah)...
Akhirnya aku yg kene rantai kat sini..
Sori Cik Qaseh..sy xde niat tackle kasar awek kt sini..nnti kene kad merah..terus kene kickout dgn balak2 kt sini..uuuhh..tidakkk..biarlah sy single dulu

melayuangkat said...

Salam lagi uxop,

Terima Kasih kerana menunjukkan arah tuju ke Jeniang.

InsyaAllah.

Mak Cik suka alam semula jadi dan akan ikhtiarkan cari masa ajak suami jalan jalan ke sana. InsyaAllah.

Islamic Clock