Tuesday, October 14, 2008

BILA KAU NK KAWEN

Semua orang mesti heppi bila nk balik kampung beraya...tp aku ada kecut perut skit pasal mesti ada soalan-soalan beracun biologi yang boleh menyesakkan nafasku..tak lain tak bukan,bom beracun itu mesti dilontarkan kepada ku oleh keluarga,sanak saudara & mmber2 yang dh bekeluarga..bisa bonar ayat ni kepada ku..." BILA KAU NAK KAWEN"...

Ahhh..mesti lidah terkedu punya..sebab dalam setahun ni dah 2 kali aku bercouple tp tk jadi2 jugak..susah betul...tgk saudara Manhelang pun skang dh ada anak yg kiut-miut..sori Man sbb melibatkan family kau..Sebenarnya aku pun mls nk fikir bab ni tp terpaksa fikir gak sbb dh makin tua...tapi makin fikir makin serabut..

apa tak nya..hantaran mesti semakin meningkat disebabkan taraf ekonomi meningkat..kalu xda RM5k keatas ...haaa..lupakan saja..tu belum masuk kos kenduri & lain2 lagi..apa lagi tambah buku 555 dgn Bank Rakyat la nampaknya..bila dengar warga pekerja indon cakap di negara nya cuma perlu senaskhah Alquran dan cincin tanda pun dh cukup utk kawen, terasa bertuahnya diorang..dpt memenuhi sunnah rasulullah dgn baiknya...

Tp di Malaysia, semaki ari semakin mahal..di tambah dgn gejala artis2 dan bangsawan yang suka menonjolkan kekayaan dan status diri di dada-dada akhbar dgn harga yg melambung tinggi ...RM88,888.88, RM11,111.11 dan RM 100K berserta satu merz kompressor...semata-mata utk nama dan ranking di mata orang ramai...

Aku pernah bertanya dgn ex...aku,"awak, kenapa nk hantaran smpai RM8K"..dgn selamba dia jawab sbb harga dia macam tu & sepupu-sepupu dia pun rate tu jugak..kene ikut rate jiran2 gak...terkedu aku.itu yg melemahkan aku.kalu perangai elok xpa lah jugak..kira berbaloi.kalu tidak..abis la ,terpaksa cari lg RM8k.

p.s : sebenarnya aku segaja ungkit alasan macam tu sbb belum jumpa jodoh yg sesuai lg..sorry kalu ada yg terasa minta maaf.sekurang-kurang aku selamat ms balik kampung ari tu.hehe.

2 comments:

alif-mikail said...

haa.. dah tu bile nak kawen?

UXOP said...

brother alif..
tu soalan nuklear tahap kelapan..hanya Iran boleh jawab.Skang
amerika tgh mencari nuklear tu..bila dh jumpa dia tkkn tunggu lg nk
serang Iran tu..jawapan saya kada kat situ..hehe
citer antu brother mmg berasap kemiang dan berasap mercun la..
teruskan lg

Islamic Clock