Wednesday, October 29, 2008

Subhanallah....mengapa begini

Sebenarnya aku cuma manusia biasa...ntah mengapa makin lama makin malas utk bekerja di Jeniang..keadaan sungguh teruk..perhubungan komunikasi (telepon,fax)& internet (utk emel & cari supplier) langsung out..harapkan handphone & broadband tp line sekejap ok sekejap tk ok...Untuk ms terdekat ni mudah-mudahan Allah memberi kekuatan dan semangat lg utk terus berada disini..Allahuakbar..subhanallah...

Tp kekasih hati ader di kl..aduhhh...
.................................................................
P.S : maaf kn hamba sbb terpaksa tulis catatan yg menjengkelkan ini..maaf bnyk2..bulih gak release tension...manhelang mmafkan aku sbb ms depavali aku gi kl tk sempat jumpa ko sbb aku ziarah anak sepupu aku yg baru lahir 16 hari tp dia sakit jantung belubang..maafkn aku..

9 comments:

hanis said...

sabar eh

Qaseh.Darwisy said...

Hemm..mmg gini la hidup..aku dapat ofer Redland projek jalan kat Gua Mustang baru ni tapi tepaksa tolak coz pedalaman sgt...x kuasa haku nk keje dalam hutan..huiihhh...

melayuangkat said...

Assalamualaikum Anakku,

Bukan di Jeniang sahaja yang boleh terputus hubungan internet, di Shah Alam ini pun ada masalahnya tersendiri!!!!! Sekejap ada sekejap tak ada, bila dia orang kata nak repair pun mengambil masa yang panjang.

Sebenarnya kalau kita sendirian pun ada baiknya juga, macam macam kita boleh isi masa. Membaca, mengaji, berzikir..enjoy ourselves!!

mountdweller said...

Rasulallah pernah berniaga dengan membawa dagangan ke Sham yang hanya mengenderai unta merentasi padang pasir yang merbahaya. Bayangkan betapa susah dan peritnya di bawah panas matahari dan air yang terhad untuk satu misi mencari nafkah. Ini bermakna mencari nafkah adalah sunnah dan wajib.

Susah dan perit kita di zaman ini tidaklah seberapa. Hanya kemudahan saja yang terhad. Jadikanlah keperitan dan kesusahan mencari nafkah sebagai wadah ibadah yang menerima ganjaran dari Allah. Pokoknya kita redho dan Lillahi Ta'ala.

Wallahu aklam.

UXOP said...

Cik Hanis :
Terima kasih atas kata2 sabar tu..inilah dugaan hidup..

Cik Qaseh :
Cuba try mari sini tgk boleh tahan berapa hari..hehe..Redland ari tu pun aku tolak sbb janji nk suruh kelik kelate wat jambatan,tetiba suh gi kuantan lak..reject ler..

Makcik :
Wa'alaikumussalam Makcik,betul apa kata Makcik tu..sini sy banyak mengenal kelemahan & ego sy,semasa sunyi selalu mengingatiNya (smbhyng mlm,baca Quran,tasbih sbb nk hilangkan rasa rungsing & rindu org tua& kwn2)..Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih lg Maha Menyayangi..

Pakcik Din :
Terima kasih atas kata2 nasihat tu.Mugkin ini ujian supaya kita redho dan sabar atas segala ketentuanNya..Penting kita Ikhlas dalam segala tindakan kita

man_helang said...

ahhh...ko kalau aku nih pompuan, sampai2 jek kl msti ko callnya...mentang2 aku laki....lahanat tulll

UXOP said...

betul tu..aku lelaki,nnti jumpo ko mst freddy jeles..dgn pompuan kene spend ms bnyk..9hb nnti aku gi sana,ko cari tmpt mkn sedp2..err..kt kl ader lobang kosong tk?hehe

hey...ini aku said...

Haaa..buah hati ada di KL,dah ada alasan nak kena pindah KL tu.
Try sup kat jalan Gurney. Kedai dia kecik je tapi sup dia best.

UXOP said...

Cik Dinie..
Buah hati tu ank sedara & ank kucing la..skang tgh bwk diri..majuk. hehe.

Sup tu rs dh try..dia buka ari jumaat & selasa je ye..kalu tk silap..kalu silap Dinie blanja sy mkn kt citu ek..hehe

Islamic Clock