Tuesday, April 21, 2009

RINDU PADA SI KECIL



Dia melangkah keluar dari tempat yang menjadi tembok pemisahan antara kasih seorang ibu dan anak kecil.Kali ini tiada lagi iringan panggilan "Ibu..Ibu,dukung Erida Bu".Hanyalah kendengaran tangisan hati kecil dari dalam dirinya.
Timbul penyesalan yang tiba-tiba menerjah ego keibuannya.Tapi kali ini sudah tidak membawa apa-apa erti lagi.Kosong jiwa dalam mengenangkan dosa yang telah berlaku.
"Kenapa aku begitu kejam",Rintih Kathy.
"Anakku menjadi mangsa akibat keegoan dan kurang kasih sayang",ulangnya sambil menangis.
"Penting sangat kah kerjaya dan kekayaan ku selama ini.Sanggup aku abaikan kasih dan sayang anak ku Erida yang sementah itu",Kathy menyalahkan dirinya.

Sebelum peristiwa itu:

"Cik Kathy,anak Cik si Erida bergaduh dengan kawan dia si Fatin",Penjaga rumah asuhan menelefonnya.
"Apa!Dia bergaduh lagi.Saya bersusah payah bawa dia ke situ supaya awak dapat menjaganya.Ni tidak,awak cuma bagitau tentang itu saja.Maaf saya tengah sibuk urusan kerja",Tengking Kathy.
"Tapi Cik Kathy,Si Erida telah meng...",belum sempat diterangkan oleh pengasuh.
"Saya tak mau dengar semua tu.Itu tugas you all.Saya dah bayar apa yang diperlukan",Pintas Kathy.
"Tapi Cik Kathy...tuuut..tuttt.perbualan terputus.Pengasuh mengeluh..

Kemudian 6 jam selepas itu:

Ringgg...ringggg..

"Hello,Kathy disini",Kathy bersuara.
"Cik Kathy,Ini panggilan dari Hospital Serdang.Anak Cik si Erida telah mengalami pendarahan beku di kepala akibat terhantuk.Dia tidak dapat diselamatkan walaupun doktor kami dah berusaha sedaya upaya.Diharapkan Cik Kathy dapat datang menjemput jenazah anak Cik segera",Pihak hospital menelepon.
"Apaaa!..",dia tersentak.Terasa lututnya lemah.Penyesalan yang datang sudah terlambat.

Disudut lain :

"Dimana suara renggekkan manja si Erida ni..Erida..mana si kecil ibu..Eridaaaaa..",Kathy menangis.
"Maafkan ibu nak.Ibu telalu ego dan mengejar kekayaan.Ibu bersalah keatas yang berlaku ini",raungan Kathy sambil membawa diri yang diselubungi seribu kekesalan keluar dari tanah perkuburan Islam Kajang..

Sudah terlambat...
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
P/S : Ini sekadar cerita..aku tulis ni utk menenangkan hati ku sebelum esok ada presentation dengan SUK Negeri Kedah..bukan apa takut kena belasah masa meeting ja..hoohooo..

6 comments:

hanis said...

all the best... <-- takpekan larik dari tajuk sket.. hehe

UXOP said...

Hanis,
yepp..itu no hal punyer..
TQ so much

Danielle_Corleone said...

nak ucap selamat berjaya jugak. :-)

UXOP said...

Danielle_Corleone,
Tima kasih..
Saya suka sajak2 saudara yg penuh pengisian tu..keep on..
Selamat berjaya utk saudara jugak(^_^)

pink_butterfly said...

err..err...nak komen pe ek...


speechless lak tetiba msuk cni...hehe...

UXOP said...

Miss Pink_butterfly,
ekekee..ni kn minggu suaikenal praskolah,
malu skit2 tu biasa je,
dh biasa nnti mst komen berjela2 cam bil kredit kad citybank..huhu
TQ sbb sudi singgah

Islamic Clock