Sunday, March 14, 2010

Lawak Kampus 2

Pada malam utk berangkat ke ITM Shah Alam, aku dengan Kandar sempat membuat lawak bodoh..
"Bas Sutera ni buruk sangat!boleh ko smpai ke Shah Alam ni?..ntah2 enjin luruh di Karak nnti."Aku bersuara.
"Hohh..aku pun rasa macam tu jugok..silap2 netup (meletup) tayar bas ni."Kandar menambah cerita..

Masa duduk dalam bas buruk tu mmg selesa,dgn aircond yg sejuk dan bau tandas yg menusuk kalbu..macamana nih..nk tido pun takleh..nasib baik dh lepas Karak,sekejap lagi smpai ke Hentian Greenwood..

Dalam menghidu bau-an tandas tadi,tiba2 ia telah bercampur dgn bau-an hangit..

"Takkan benda alah tu boleh bau mcm tayar kena bakar."Aku beritahu Kandar..
"Pelik sunggoh ni..siap ada asap lagi kat belakang..takkan berak sampai berasap pulak."Kandar dgn lawak bengongnya..

"Alamak..Bang drebar!Bang Drebar..Bas ni terbakar kat belakang.."Org belakang menjerit..

Bas pun berhenti..aku tgk ikut cermin tepi..asap berkelung..rupanya tayar bas terbakar dan merebak ke enjin sikit..

Tiba2..Makcik kat depan mengucap sambil berkata :

"Ya Allah..Ya Allah..selamatkan lah kami,jangan biarkan bas ni meletup.."

Aku pun bagitau makcik tu :
"Makcik..kalu nak selamat kena turun dulu dari bas ni..jgn berdoa dlm bas tgh terbakar ni..nnti sia2 saja doa makcik tu.."

Makcik tu tengok aku :
"Betul juga tu nak oii..macamana makcik bulih lupa nk turun dulu.."

Nasib baik kebakaran enjin bas tu sempat dipadam dgn kepakaran abg drebar dan bantuan kami..

Nasib kami smpai Shah Alam pukul 11 pagi..kelas pagi sahih kena tuang..kuang3x

No comments:

Islamic Clock