Tuesday, July 14, 2009

Sejenak waktu pagi di Jeniang

Location : Jeniang,Kedah..
Date & Time : 11/7/09 , 7.30 pagi..(gi kerja awal sbb nk rasa suasana berkabus atas bukit.brrrr.sejuk)..
...................................................................................................
Petua utk mencerah kulit yg kusam..

Menggunakan jus buah nenas yg dihasilkan utk membuang sel kulit mati.sesuai utk merawat wajah kusam dan mengembalikan keremajaan kulit tanpa bayaran (FOC) dgn syarat nenas tu dpt free.hihi.Bagi pengemar kuih akok kedut juga bleh menggunakan jus nenas ini sbb yg kedut tu cuma kuih akok yg sedap dimakan..

Cara2 nya dpt kn jus nenas (kisar dan tapis).Tambah sedikit air jika pekat.Jus ini juga bleh ditambah dgn jus karrot kalu mahu.Jika tak mahu xpe sbb mmg kedua-dua jus ni bagus utk kulit muka.

Selepas itu amik kain kasa / tisu dan rendam dlm jus itu.kemudian sambil berbaring letakkan kain kasa/tisu yg dicelup pada muka.Tunggu 15 menit sebelum bersihkan dgn air suam-suam kuku.Rutin ini diteruskan dgn menggosok lembut guna kain lembut utk menanggalkan kulit mati.

Cuci semula muka dgn air suam (air suam dpt mmbuka liang2 roma dan air sejuk membantu mengecilkan liang roma)..Kalu nak jimat bleh la try..kalu duit banyak sila guna Avon,Fair n Lovely,Follow Me dsb..

6 comments:

mountdweller said...

Salam UXOP.

Nampak menyegarkan membuatkan Pak Cik teringatkan gunung. Damai, sejuk, sunyi. Indahnya hijau.

Ummm... nampaknya UXOP pun dah menyelongkar pertua. Bagus, nilai tambah pada minda cukup berguna.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hak5. bang, petua utk mkn nasi ngan cepat ade x? lol mkn perlahan cam siput. cam kontrol ayu plak. huhuhu.

UXOP said...

W'Salam Pakcik..
Sudah semestinya Pakcik mesti merindui gunung bila tengok gambar tu..mana bisa lupakan pengalaman-pengalaman berharga dalam diri kita..

Petua tu diperolehi dari org2 disekeliling..jd sy olah balik supaya mudah difahami..

LiPaNkEtaWa said...

weh,
2hb mai umah aku bwk jimny botak..
aku nk redah masuk utan cari dokong daa..

UXOP said...

Lol que..
Ada buk,ada..mana bisa xde..kalu nk makan cpat sila tmbah budu 3 senduk + cili doplas bijik + tempoyak yg diperam nam bulan pastu..errr tambah agi pucuk Mangga muda (tua dak mau sbb dh hijao sgt) dalam hidangan 1 pinggan..huuhuu..mesti terangkat n makan cepat2 sbb pedas n masam...

Ehh..kalu control ayu tu maknanye lebih selow pada siput lah sbb siput xde yg ayu melecun gitu..muhaahaa

UXOP said...

Lipan..
Hohh..ang tipon Zarie la..kot-kot dia nk wat gi jln2 ka..

2hb aku xde..nk balik kg..ang cari Zarie lah..dak pon ang naek WKU2833 tuh..tgk enjin bersepai ke tidak..haahaahaaa

Islamic Clock