Wednesday, July 1, 2009

Toyol..Jgn tgk jika takoottt..

Toyol ini dimasukkan dalam botol setelah ditangkap oleh tuan rumah yg dimasukki toyol...

Hmm..mmg menakutkan juga tgk rupa sebenar toyol ni..ingatkan saiz sebesar budak 6 bulan dak pon sebesar budak 21 tahun..


Ni lah tuan rumah yang menangkap toyol tersebut..err..gambar ini didapati dari anggota seekers yang pernah demam akibat diganggu hantu pompuan bunuh diri...naseb baek cepat jumpa bomoh..kalu dak merana ang nih..muhahaa

12 comments:

mountdweller said...

Salam UXOP.

Dari mana UXOP dapat gambar ini. Bagaimana tuan rumah berjaya menangkap toyol?

LiPaNkEtaWa said...

hoii..
cam kenai ja gambaq ni..
dh la tak mintak kbenaran..
haram toii..

ps:derin pak mat byk dak ton ni?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

adehhh. budak umo 21 tahun? apakah? hihi. erm. takoot tgk matanya merah. kalu tgk mlm, asenya x tido kot. seb baik buka waktu ptg.hihi

UXOP said...

W'Salam Pakcik..
Gambar ni ihsan dari kawan.dia dapat kat mana tak diketahui pulak.
Cara penangkapan ni pon tak dinyatakan..

Mungkin Pakcik pernah alami gangguan toyol boleh berkongsi pengalaman?...

UXOP said...

Lipan..
eleehh..gamba ni kau dpt kat mana nih..cubalah kau amik gamba umah hantu gantung diri tuh..boleh gak aku tgk singapore..muhaahaa..

Ntah la..kao tanya lah pak mat sendirik..yg pasti aku dh mkn kenyang dh..

lg yg aku tau CM ang dh menyusahkan kami..Wan pon dh meluat dgn dia..

UXOP said...

Lol Quh..
Mmm..apakah? yaaaa..mmg betul..muhahaahaa

Seb baek tgk ptg..kalu tgk pagi mst dia minta duettt seposen nk wat beli cekelat kendos..hihi

mountdweller said...

Salam UXOP.

Nampaknya bab Toyol ni Pak Cik tidak tahu sangat dan tidak pernah pula alaminya atau pun terserempak.

Yang Pak Cik Tahu Toyol ni makhluk belaan yang digunakan untuk mencuri.

UXOP said...

W'Salam Pakcik..
Toyol ni hasil pemujaan keatas bayi yg mati masa lahir..ada yg kata anak lelaki sulung baru pemujaan tu berhasil..

Lagi toyol ada 2 jenis,satu yg biasa kita dengar macam gambar ni dan suka mencuri dari rumah2 orng..
Dan yg kedua toyol mata tunggal yg dikira jahat dan samseng lagi kerana ia akan menyamun toyol2 biasa yg mencuri..

Toyol mencuri pon tengok keadaan pendapatan tuan dia..kalau ari tu tuan dia dpt RM50,maka toyol pon akan curi RM50 mlm tu..bergantung juga..

Sepertimana kita tahu dia suka hisap darah kat ibu kaki utk upahnya..

Cara penangkapan tu bergantung..ada toyol yg masuk rumah takleh keluar sbb dh ada pedinding menyebabkan ia lemah(mgkin dlm kes ini),ada yg ditangkap guna Ayat-Ayat AlQuran dan mungkin ada yg menggunakan ilmu bomoh...
itu saja yg saya tahu..

Selebihnya tu mmg saya tak ketahui sangat Pakcik Din..

baginda® said...

bile kita nak tangkap bapak anak Toyo lak... alah khir ke ape nama dia.. muaahahahaha

rp li said...

Sape ya boleh tangkap toyol tlg cal sy 0192375050 ali

rp li said...

Sape ya boleh tangkap toyol tlg cal sy 0192375050 ali

Anonymous said...

saya ada belajar ilmu menangkap toyol. memang caranya masukkan didalam botol. lps tu kena buang kat laut botol yg berisi toyol tu.Hanya menggunakan ayat al quran surah berkaitan dgn Nabi Sulaiman. Tapi setakat ni saya masih belum berani praktikkannya.

Islamic Clock