Saturday, June 27, 2009

Adegan Pocong Melompat

Saya ada 2 nenek.Nenek saya 2 sbb ada mak & ayah saya..ewahhh cam bahasa darjah 2 tuh..huuhooo..saya rapat dgn nenek sebelah mak sbb dia ajar saya ngaji Quran dan upahnya saya kene bawak moto buruk bila dia minta tolong anta ke majlis2 agama..maka saya pon terpakse lah join majlis agama tu jugak walpon ati budak ni nk gi maen pondok-pondok bersama Nabil..huahaha..masa tu Tuan Guru Nik Aziz mmg kenal arwah nenek dan atuk nih..2-3 kali juga dia datang kampung buat tazkirah kat balaisah depan umah..

Memandangkan skang tgh ngecoh hal pocong,maka citer ni terpakse dibongkar (xde kene mengene dgn paper Metro/Kosmo k..)

Masa umur 10tahun, nenek sebelah ayah (ayah cuma ank tiri nenek je) telah meninggal dunia, jadi malam tu saya & brotherhood kene gi majlis arwah nenek..Selepas isyak berjemaah kat Balaisah depan umah,saya terosss gi umah arwah nenek.selepas abes majlis arwah n makan mee goreng,saya turun dari umah paling awal sbb nk tgk tv citer AirWolf (kopter yg canggih..sbb dia saya nk jd Pilot..eheeh.pewasan)..tapi kene tunggu abang saya dulu sbb takoot memalam buta nak balik sowang2...Masa tgh tunggu dia kat depan tangga umah nenek...tetiba saya memandang kan mata saya ke arah bendang padi bertentangan depan umah arwah nenek...Masya Allahhh..apakah menatang ituh..melompat-lompat dgn kain putih berbungkus..mmg macam org mati kene bungkus dgn kain kapan..Dia melompat2 melintas depan mata Incik Uxop hingga ke ujung bendang..pastu hilang..Woshhhh..kecik kepala yg mmg dh jenis budak kecik..Trusss naik umah semula dan ajak abang balik..Citer AirWolf kanselll..pastu xleh tido malam tu sbb terbayang2 dia melompat depan mata...huuuuhhh..smpai skang teringat agi..

2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

macam peristiwa ngeri ae? lol xpenah jumpa ag mendew2 gituh. mintak2 dijauhkan. dmam 40 hari dibuatnya nnt. :):(:)

UXOP said...

Lol quh..
maccaam-maccamm ada..Machang pon lagi ade..muhaahaa..

Kalu nk jumpa benda2 gituh sila ke tnah perkuburan terdekat/kg bang uxop utk mengetest kepoweran Lol..hihi..dulu ms tecik mmg bnyk bnda pelik berlaku di sekeliling bang uxop..tgk langsuir terbang,hantu galah ms curik buah kt kebun tepi sungai dll..ntahlah mgkin dia nak suh bang uxop jd seeker kot....:o>-

Islamic Clock