Monday, June 8, 2009

Racing Haram..

Suatu petang Kekura dgn Siput babi tengah lepak dekat simpang jalan masuk ke Kg.Monkeybone..Sambil lepak2, diorang sempat gak mengorat aweks siput
babi cun dan kekura anggun yg lalu nak gi ke kedai Cik Musang..Setelah berjam-jam dok kat situ, tetiba kura2 berkata,"Boringnya kita dok lepak kat sini lelama..aku bukan apa..nak gi ke kedai Cik Mus tu amik masa sangat..maklumlah jenis slow sket bangsa aku ni"....Siput babi ketawa terbahak-bahak tanpa menyedari dia dari jenis yg sama..Kura2 pon marah lalu cabar siput babi,"Heii..siput babi, ko ketawakan aku ya..apa kata kita racing sbb nak tgk sapa yang paling lambat sekali.".Siput babi berkata,"Aku ok je..cakap kat mana kita nak race."..Kekura pon cadangkan,"Aku cadang kita racing dari sini ke kedai Cik Mus yg jauhnya 300m tu..bukan apa bila dh sampai sana leh kita minum air terus.Maklumlah mesti letih dan dahaga (sambil terbayang air keret susu).".Siput babi, "oraitt babee.".kekura jawab balik,"babi tu kau la.".

Maka hari yang ditunggu-tunggu telah tiba..semua binatang2 kecik,besar,merangkak,melompat,terbang dan bergayut suma datang nak tengok racing tu..bukan senang nak tengok racing ni..kalu nak tgk gak kene gi Sepang..jauh sangat..dueet pon takdak tuk amik tiket yg berjuta rupiah tu..

Setelah bersiap-sedia, maka wisel dibunyikan..kekura terus berjalan merangkap dgn pat kaki nya..siput babi lambat sikit sbb nak betulkan kakinya yg mudah tergeliat..

1jam belum tiba kedai Cik Mus..2jam pon belom,5 jam pun masih belom,10 jam baru diorang bergerak 50m je...semua penonoton dh gelisah dan boringnye maklumlah dh ulang alik kedai Cik Mus 10x minum air, tp contestant dua ekor tu dak smpai2 gak..

tiba2..babi yg tengah selsema meluru dan berkata dengan kuat sbb dh tak tahan nak kencing(dia teruja nak tgk smpai garisan penamat sebenarnya),"Harammm tul racing ni..dah 10jam dak abes2 lagi.".

Semua binatang lain tengok kat babi..masing2 berkata.."Cehh..mmg haram la racing ni sbb babi dh kata gitu..dia kan jenis yang haram .Takde satu pon yg halal kat dia.".

Akhirnya racing tu terpaksa dibatalkan atas alasan takut berjangkit selsema babi..

8 comments:

pink_butterfly said...

carrot susu?

i like~~~


err...ksimpulannya, adakah siput babi lebey laju dr kura2???

UXOP said...

Salam Yann..
sihat ke?
you like keret susu?..me too..
favourite sem-sem le..hihi
td baru je lps minum segelas besar..

Kesimpulannya..opcoz siput babi sbb dia amat malu terus lari tk ingat dunia coz nama babi ada dibelakang dia..ehekkss..tipu je..

Racing tu xdan abes sbb ditahan trapik yg wat rodbelok kt 1m dari garisan mula..racing haram kn tu..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

cehhhh..

lol mahu tahu jugak sape pemenangnyaaaaaaaaaa?

melayuangkat said...

Salam uxop,

Apa yang Mak Cik tahu, kura-kura tu nampak sahaja perlahan tetapi kuat merayau.

Mak Cik ada bela kura-kura sebab itu tahu.

Siput babi memang tak boleh kalahkan kura-kura, melainkan kura-kura tertidur..

UXOP said...

Lol..
aiyyaaa..manyak degil leee..
mao tahu jugak yee..
okeh2..sikalang ahlong mau celita kasi abes..
itu siput babi bermain kelat(tipu)..siput babi minta dia punye sedala dia tolong usung atas belakang.opcoz siput babi menang.kekura telah ditangkap oleh Ah Meng utuk dibuat suuupp..ngeeee..sowiii

miss lolly a.k.a luvfareda said...

muahahahha..

agak lucu jugak kbenarannya.

siap suh pak sedara dokong.agaga

UXOP said...

W'Salam Makcik..
Memang kekura amat laju dari siput babi..tambahan lagi kalau dalam air pergerakan dia mesti laju..tapi kalu tengah panas mmg dia slow skit..

UXOP said...

Lol..
itu la Lol dak tau..tengok nama dia dah ler..siput a/l b**i..
opcoz yg suh tolong tu adalah ahlong kat atas tu sbb siput itu manyak lambat mau bayar utang looo..hihi

Islamic Clock