Monday, June 15, 2009

Dompet Buruk..

( GaMbar tAk beRkaiTAn sbb diOrang pAKai kasuT bAru & baru Lepas SoPPing)

Sawadie-kap..sabaiy-sabaiy..

Jgn sangka beg duit (dompet) buruk tak berguna..dia leh menyelamatkan fulus kita dari terbang jika kita berhati2 menyimpan/ tidak buang sebarangan..

Pada ari ahad 3 thn lps,.sy dgn saing (mmber) nama Kandar nk balek kg..mmg dh rancang awal nak balek sbb suke-suko..mmg dh takdak keje..lgpun dok kl,tkkn nk merry go round sopping complex je..asyik2 Low Yatt..ari cuti je Low Yatt..ape ingt Low Yatt Plaza tu kami punye ke?..suke-suko je nak mkn angin kt situ..beli hansep pon nokia 32sekupang..ohhoo..malu kalu owang tau..

Pada ari tersebot, aku tunggu Kandar jemput di umah kt Pntai Dalam (Pntai HillPark..dekat UM tu)....Ehh..apsal aku tetiba jd angin skiet..patut lah....cesss..ingatkan dia dtg dgn Hondasan dia yg baru..guper-gupernye dgn Kancil K-Car abg dia..

Aku,"Kandar..mu gilo agok2 nyo ni..bukan ko keter ni semput2?aritu abg mu dh repair ko nyakit dio ni."

Kandar,"Raso-raso nyo..lgpon Hondasan aku baru lps cat kaler putih taik burung.takut balik nnti dia tukar kaler hijao lumut sbb habuk."

Aku,"Ek.elehh..lagu tu plok..Kalu mapuh tgh jln ni aku pelerai bodi dgn enjin dio.".muhaahaa
Kandar,"Kalu mapuh keter ni,kito tinggal tepi jln la.Pastu nek bas ko tumpang lori ko."
Aku,"Ahhh..sudoh la..mu doh standby belako ko?..lesen,roadtax,sekut,air bandung sumo."
Kandar," Berehh..aku dh simpan Lesen,IC,name-tag, kad besness dlm dompet baru aku.Dompet lama aku ta-houk(buang) doh..
Aku,"Apa nok di kato..ehh..apo lg..jom gerok lo ni,"..

Otw..keter dh cam nk wat hal..sempot2..aiyaa...ini hal leh wat jantung luruh..masa nk potong keter kat Jln Raub-Bentong,tetiba lak dia cam tak larat nk pecut..kecut pewooot n teloi sbb dh nmpk lori depan hi-beam lip-lap..apalagi aku suh Kandar masuk cpat2 masuk gear 2..naseb baek smpt overtake keter depan..fuhhh..kalu dak mmg takdak belog ni dh...

Dh smpai Sg.Koyan..kami turun makan kt kedai tepi jalan..

Kandar,"Naseb baek kt Raub td Kancil ni dak mapuh ms potong keter depan td..kalu dak sepital kito."
Aku,"Hummm..abg mu dak repair agi keter ni raso-nyo..smpai umah gi repair lh."
Kandar tunjuk dompet baru ni..brand Golok iaitu Libas (Levi's)..aku,"huuhho..comey nyo beg duit Livas mu nih."
Kandar,"Mentang2 hok Golok..nate sunggohh."ngueeeh.nguehh..

Pastu kami meneruskan trip ke KB, smpai Merapoh, ada satu rodbelok kat situ..

Polis,"Demo nak gi mano ni..bakpo Kancil demo selow sgt..nak lari rodbelok ko?
Aku,"Nok lari guano nyo cik..keter ni mmg jenis selow..lgpon kami ada P tebeng lagi kat cermin depan tuh."
Polis,"Wat tubik lesen demo.banyok kecek plok,"
Aku,"Kandar..polis mintok lesen..wat tubik lah."Dia drebar kene dia yg wat kuar lesen.
Kandar,"Sementa cik."sambil wat kuar dompet baru..

Aku tengok Kandar belek-belek dlm dompet..pastu siap berpeluh-peluh agi..sudahhhh..ni mesti dia cuba wat lawak bengong dgn polis tu..
Kandar,"Cik..kalu guna lesen saing sebeloh bulih ko?"nguehh2..soklan bodoh penah aku dgr..
Polis,"Guano mu ni..mu bawok keter..mano bulih tunjuk lesen dia..ingat ni tag-team gusti ko."
Kandar,"Lesen ambo dok dlm beg duit lamo..dh buang dlm tong smpah."..wekkkk
Aku,"Ehheew..td kata dh siap standby doh..adeiiii.."
Polis,"Ok2..parking tepi..nk kira lagu mano ni..aku ada pat org dok jaga..nk saman ko atau hulur sumbangan ikhlas."
Aku,"Macamana cik..kito ado 50 inggit jah..nak jugok ko..
Polis,"ikut demo lh..janji ikhlas."
Aku,"Nah.amek ni cik 50 inggit,"sobbb..sobbb..kuar air mata sbb duit last je tu..
Polis,"Ok2..gi cepat sblom aku ubah fikiran.."

Aku,"Tu la..td aku pesan doh..jd dari kl ko kb ni mu mmg drive takdok lesen la..adeii."
Kandar,"Ntah..bengong gak aku."...emmmhhhmmm...hangus 50 inggit.beg livas tu baru 15inggit ja...

2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

sgt lushuuuu entri ini.

owh ada gak bg sumbangan ikhlas kat polis ae? ngenge. nak jadik polis gak la, leyh bang uxop bg sumbangan ikhlas sokmo2.hihi.

begituh! dr kb ke kl x bawak lesen! seb baik 1 rodbelok je, kalu 14 kali rodbelok, sampai diri bang uxop dijadikan sumbangan ikhlas.ngeee.

Unknown said...

Lol..
iaseyyhh..kalu 14 rodblok tu dgn kancil2 tu kene pelerai.rodblok 2 gadai pintu,rodblok 3 gadai cermin/viper..last2 tinggal stereng je..

tkkn daku nk menyumbang kpd polis yg eksen itoo..diri ku tuk kamoo sj..ngueehh2..

execkeli..sedey gak sbb sabtu lps dak leh kelik kelate tgk Kandar wedding..mmber baik tu..dgn bonsai2 Lol dak leh wak kelik..nnti bagi bonsai tu kt UM je ye..owhh keter buruk ku..kenape kau rosak masa2 cenggini..

Islamic Clock