Saturday, June 20, 2009

Melayan Pelayan

Buyeng,"Xop, kito gi minum warung abg Mat tepi jalan kt stesen komuter Pntai Dalam."
Aku,"Situ kan cemar(kotor) pahtu bnyok nyamuk.Tepi longkang tu.Nnti sakit perut dgn denggi sapo susah.Aku jugok nk keno gi nganta mu sepital."
Buyeng,"Alaahh..tkkn minum saje pon nk kene nate nyakit tu."
Aku,"Aku pelik lah.Dulu mu tokse(xmao) gi kalu kedai2 cemar gitu.msti ada bnda ni?"
Buyeng,"Saje jah..lgpon aku saje-saje nk gi minum..mana tau kot2 kempunan nnti."
Aku,"Aehhh..mu nk mati ko?mlm2 gini jange dulu..biar aku cukup tido dulu.esok pagi xpo."
Buyeng,"Chess..nate sunggoohh..aku sehat keras khekong agi ni."
Aku,"Moh le..nnti sakit pewooot, tanggung sendirik."

Aku berdua-duaan gi naek moto ex5 buruk Buyeng..gilaa tul..ekzoss pon bnyi kteaarr..ktarr..
cam nak luruh dh ekzos..
Smpai kat kedai..

Aku,"Mu tgk warung dia,doh la cam teh sappa (nyakit ayam nk mati),pastu meja tepi longkang plok."
Buyeng,"Ahh.kito duduk dulu..tgk pelayan baru..comey tuh,"
Aku,"Patutla suunnggohh nok mari..ado bendo ni rupo nyo..nate sunggohh."

Lepas minum nak balik ke umah..
Buyeng start motor..lepas gerak baru dlm 100m..
Tetiba ada bunyik pelik..cam bunyik lori pecah ekzos
Brooomm.Bammm..brommm bammm...

Aku,"Ehh..menate apo bunyik lagu tu,"
Buyeng,"Yo lah..pelik ni..rasa cam bunyi dekat dgn kita."

Aku tgk bawah..owwhhhh...patutttt laa..
akooo malooo nak gitau kamooo suma yang ekjosss moto kami telah jatuh tgh jalan..

kehh.kehh..kenape mlm tu xde topeng zorro tuk dipakai terutama ms nk melintas aweks yg dok kat pondok tunggu bas....jatuh saham seketikaa..ni suma idea gila nk tgk pelayan tu..

2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

owh nakkalll gila. bang uxop pom tumpang nakal gak ye?


adesshhh. nape leyh tercabot? bawak bang uxop yg sgt2 berat kot, smpai tercabut.agagagga.

Unknown said...

Lol quh..
Akoo dak segatai ittu..muhaahaa..
dak mau kecikkn ati mmbr pnye pasal..nnti majuk cam Lol lak..ekeekee

dulu mmg jarang kuar umah..balik keja dh letih..asyik lepak dpn tv n kuzzz je..kalu ari ahad gi low yatt,kalu dh pertama sopping complx dak pon round2 kt PD(pntai dlm ye,bkn port dikson)..gitulah kehidupan rutin quh..

yuupp..bewwatttku ms tu 65kg plus dosa 100kg..huhhhooo
mmg moto itew sudah tua..moto guna dlm tapak keja..bila2 masa enjin dia leh jatuh plok..

Islamic Clock