Saturday, May 2, 2009

Lain kali cepat2 ngaku tau..

Pada hari ahad,aku dh pakat dgn member2 di ITM Penang,Permatang Pasiaq(Pasir) nak ke BM (Bkt.Mertajam).Kami tunggu bas henti-henti didepan pintu pagar ITM.Tambang masa tu dari ITM ke BM adalah RM1.50.Jaraknya kira2 20km(kalu tk silap).Bas kene tunggu sejam satubas.Selalunya aktiviti kat BM adalah beli peralatan belajar,main video gamedan makan2 smbil keneng2 marka kat sana..aku lebih minat maen video games ja..utk ilang tensen belajar.Selalu bertolak kul 10 pagi kami dan akan balik ke ITM dlm kul 6.30ptg sbb bas malam tiada.Bas last adalah kul 7.30ptg..

Pada ari ahad tu kami amik bas kul 6.30ptg sbb xmao smpai lewat ke ITM.Jadi lepas berebut dgn org yg selalu ramai,akhirnya kami berjaya naek...Dalam enak2 mengantuk smbil dibelai angin sepoi2 bahasa dari luar bas,tiba-tiba aku terdengar bunyi yg membuatkan semua org membebel..

Pruttttt...pruuuuttt...prut..seshh(yg last ckali ni pendek n lembut je)...

Adoiiii..putus angin nk tido disebabkan oleh bunyi tersobut yg beserta bau yang menusuk kalbu diketika org ramai bersesak dalam bas...kureng asam tul org yg lpskan bom petrol tu..kalu nk bakar bas tu agak2 le..


"Siapa yang lepaskan kentut tadi tu,"tanya pemandu bas dgn nada tak puashati.
Semua penumpang diam dan tak mengaku..
"Alahh,ngaku je.takde org nk marah kt hangpa le,"ulang pemandu bas.

Bas dh berhenti beberapa kali dan dh sampai pertengahan jalan..tapi pemandu bas masih tak puashati (aku cam sbb pemandu bas asyik pandang belakang je).


Kringggg..loceng berhenti berbunyi..2 orang amoi nak turun bas..


"Yang kentut tadi tu dh bayar tambang ke blom?"tanya pemandu bas dgn serius.
Tiba-tiba ada orng menyahut..

"Dah bayar tadi bang,"sahut org yg tak ngaku tadi dgn pantas dan yakin.
"Ooo..dh bayar ye,"balas pemandu bas.
Semua mata dh bertumpu kat penumpang yg menyahut tadi..


Chessss..binawe tullll..tk lain tak bukan...member aku si Lobo rupanya...
Bikin malu kompani saja..nasib baek dia dok belakang aku..kalu sebelah aku mahu je luku kepala dia...

lagi 25minit nk sampai ITM,suma penumpang lain asyik dok tengok kami je..malu nye..

Bila dh sampai dan nak turun tangga..pemandu tu menyapa..
"Lain kali ngaku cepat2..hangpa ni...tau buang je,"kata pemandu bas.

So, aritu kami terpakse pulau kan Lobo yg tk bertanggungjawab tu..

2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

kikikiki.

xshenonoh ae kwn abg uxop.

hehehehe.

UXOP said...

Lolly a.k.a Fareda..
tgk nama dia Lobo pon dh tau dh..
mmg dia jenis tk shenonoh & tk tau malu..kalu ngorat gurl no.1..tp perangai dia fail 75%..keh3..

Islamic Clock