Saturday, May 16, 2009

Selamat hari guru..

Selamat hari guru kepada cikgu2 ku ( wlpon diorang tak baca belog aku ni,tp aku betul2 menghargai mereka..)

Semasa sekolah dulu wlpon aku dlm kelas yg diketegerikan pandai tapi sebenarnya aku juga ada buat salah yg banyak..errr..ponteng kelas,bergaduh pon ada (bergaduh dgn cikgu pon ada ehhh), malas wat kerja sekolah serta mengutuk cekgu yg tak serasi dgn kami sekelas..

Kenapa aku bergaduh dgn cekgu ni..(Cikgu Abdullah masa tu umur dia dlm lingkungan 40tahun)..semasa aku dan geng2 sekampung datang lambat ke sekolah dlm kul 8.15pagi, kami akan menyorot kot pagar sekolah..selalu ok ja...tp hari tu ntah apa naseb, pengawas2 (mmber kami jugak) telah berjaya mengesan kami...tertewas jugak kami akhirnya..so..kami di arah beratur oleh Ustaz Wan Sulaiman..dia cikgu disiplin juga (baik dgn aku sebenarnya)..di samping dia adalah Cikgu Abdullah yg tersangat garang dan dikira jarang senyum..

Semasa Cikgu Wan Sulaiman mengarahkan aku pergi beratur, Cigu Abdullah telah memegang bahu aku sbb tak puashati dengan alasan aku lambat ke sekolah..alasan aku biasa lah iaitu beskal rosak paderhal mmg basikal rosak..huuhuu..

Dia pegang bahu aku wrong time lak..aku baru nak melangkah ke depan barisan geng2 brutal yg tertangkap seterusnya akan di hukum rotan depan khalayak awek-awek yg chomelll2 (selalu diorang akan mengintai kot celah tingkap kelas..)

Tiba2 dia tersentap ke depan akibat memegang bahu aku akibat pergerakkan kaki ku yg cepat dan tgh lemah lutut sbb dh nampak rotan...Apa lagiii..

"Hoiiii...kau nak bergaduh dgn aku ke..kurang ajar betul,"laung Cikgu Abdullah.

Dlm hati aku...apesal cikgu ni tiba2 marah plak...

"Ada apa cikgu,"aku sahut dgn selamba..mana aku tahu sentapkan tu wat dia naik angin..

Bukkk!!! dia tampar belakang aku..kena...kali kedua dia cuba tumbuk,aku sempat tahan...
Dia makin naik angin..dia pegang tangan aku dan goncang aku depan belakang..

"Kau nak lawan aku ke..,"marah Cikgu Abdullah.2-3x diulangnya.

Cikgu Wan Sulaiman datang dan meleraikan kami..Cikgu Wan sulaiman suruh aku duduk..
Dia menenangkan Cikgu Abdullah...

Tapi aku bertindak lagi cepat dengan menceritakan punca sebenar kejadian tu..
Cikgu Wan Sulaiman mengangguk...Aku berdepan dengan Cikgu Abdullah dan mohon maaf dgn dia...walaupun muka dia masih merah padam..aku tak peduli suma tu sbb bukan salah aku..keadaan yg memaksa jdi begitu...Dia diam saja...ok lah..pastu aku salam dgn dia..dia sambut tangan aku...Aku tak pasti samada dia betul2 maafkan aku..yg penting aku dh buat yg termampu aku je...

Tapi yg tak mampu aku tahan ialah malu di depan pengawas pompuan a.k.a awek aku...apaaa daa kejadian ni berlaku depan mata dia...tapi dak kesah sbb dia dh kawen dgn org lain...hoooohooo...
.................................................................................................................................
P/S : maaf yer..penulisan tak berapa baek kebelakangan ni sbb bz N jiwa kaco skit..letih smpai xdan nk berehat...semangat pon dh tahap level lampu merah lip-lap-lip lap..
Banyak sekali sambutan hari penting dlm bulam mei ni..hari buruh..hari ibu..hari guru..dan my besday(13hb.19**)..dh tua rupanya gua ni..uhukk..uhukk..

2 comments:

pink_butterfly said...

alamakk!

kena mrh cekgu dpn awek...


malu la!

UXOP said...

Yann..
malu ehhh..
tebalkan muka je..dan buat2 pengsan sbb nk cover malu..huhuhhh

Islamic Clock